lunes, 17 de septiembre de 2018

THE CHILD FIRST II


Dijous, després d’una presentació esquemàtica dels canvis que cal introduir al rol del professorat quan s’aposta per una educació centrada en el xiquet i el seu aprenentatge, Davide ens va sorprendre amb una excursió a l’Orto dipinti, un hort urbà orientat a la regeneració urbana i la integració activa de malalts mentals a la societat.



Davide aprofità l'eixida per remarcar la importància de l’estimulació sensorial, l’activitat a l’aire lliure i el contacte amb la natura per al desenvolupament dels xiquets i xiquetes. A més, amb l’excusa de l’hort, Davide subratllà les connexions, a nivell cognitiu, entre regeneració, reutilització i creativitat.


Després, visitàrem l’antic hospici dels innocents (dels xiquets i xiquetes que eren abandonats a la ciutat).

Finalment, de tornada a l’acadèmia, Davide ens explicà la tàctica de regeneració urbana de la “jardineria guerrillera”, sorgida a Nova York als 1970, i que consisteix a fer accions de jardineria -sovint fregant la il•legalitat- als llocs degradats i sense ús a la ciutat. En aquest context, per acabar la jornada, ens proposà un senzill taller per fabricar “bombes de llavors”.



Divendres, Davide va fer primer una comparativa del mètode Montessori amb altres mètodes (Waldorf i Reggio-Emilia).

Tot seguit, ens proposà unes activitats per posar en pràctica la tècnica d’inventar històries de Gianni Rodari, com una estratègia per estimular la creativitat a l'aula.



Finalment, ens explicà l’esforç de l’artista italià Bruno Munari per alfabetitzar visualment els xiquets i xiquetes mitjançant llibres destinats a explorar i usar creativament el llenguatge visual.

El curs va acabar amb un deliciós taller, amb el qual bastírem un arbre preciós.



Amb el lliurament d’acreditacions, ens acomiadàrem del curs i de Davide, el nostre professor, amb sensacions positives respecte a les possibilitats educatives que el curs ens havia obert pel que fa al nostre treball a l’aula.



No hay comentarios:

Publicar un comentario